Borussia Dortmund is met een primeur op de proppen gekomen. De Duitse topclub meldt op de eigen website dat er met ingang van het nieuwe seizoen met twee verschillende sponsoren gewerkt zal gaan worden. Dat is een unicum voor de club.
Dortmund zoekt manieren om meer financiële inkomsten te genereren en doet dat nu met twee verschillende shirtsponsoren. De huidige hoofdsponsor Evonik zal volgend seizoen op het shirt staan tijdens Europese duels, bekerwedstrijden en tijdens oefenwedstrijden. Bij de 34 competitieduels prijkt telecommunicatiebedrijf 1&1 op de borst van de spelers.
"Dit is voor ons een mijlpaal op weg naar economische groei en dus sportieve ontwikkeling van Dortmund", zegt directeur Hans-Joachim Watzke op de clubwebsite. Dortmund is chemiebedrijf Evonik, dat al veertien jaar sponsor is van de club, dankbaar voor het feit dat het bedrijf openstond voor de opmerkelijke sponsorconstructie.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen