PSV presenteerde vrijdag het nieuwe uitshirt en dat zorgde voor nogal wat ophef. Op de clubsite is er meer verteld over de motieven en achtergronden bij het nieuwe tricot. Onder andere Phillip Cocu en Marcel Brands zijn betrokken geweest bij de totstandkoming van het shirt.
Dat schrijft PSV op de clubsite. "Ieder jaar willen we verrassen met een uniek shirt zonder aan de wensen van supporters en staf voorbij te gaan. Het shirt is uniek vanwege de kleurcombinatie. Het neonachtige oranje is erg populair bij onze jongere doelgroep en vertegenwoordig ook ons land, Nederland", laat Arne van Breugel, Manager Merchandising & Licensing weten.
"Namens de technische kant van de club zijn daarom Phillip Cocu en Marcel Brands nog betrokken geweest. Zij willen dat tenues aan de juiste performance eisen voldoen", zegt Van Breugel, die ook uitlegt waarom er een blokmotief op de mauw is. "Het motief verwijst naar de blokken in de Brabantse vlag. Enkele jaren geleden speelde PSV in een volledig zwart shirt met een geblokte streep op de borst. Dat shirt was bij onze supporters vanwege de binding met Brabant ontzettend populair."
5⃣ vragen over het nieuwe uitshirt.
— PSV (@PSV) June 14, 2019
🔸 Waarom deze kleuren?
🔸 Waar staat commitment voor?
🔸 Wie hebben er inspraak bij het ontwerp?
🔸 Hoe heeft PSV naar de supporters geluisterd?
🔸 Waarom het geblokte motief?
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen