PSV denkt aan tour door Mexico: "Een heel hot thema"

25 oktober 2018, 14:39

PSV bekijkt de mogelijkheden om de Mexicaanse populariteit van Hirving Lozano en Érick Gutiérrez commercieel uit te nutten. De Eindhovenaren zijn al in zee gegaan met de Mexicaanse sponsor Aeromexico en overwegen nu om in de toekomst een tour door het Midden-Amerikaanse land te doen.

Commercieel directeur Frans Janssen van PSV houdt zich bezig met het onderwerp. "Een tour door Mexico is een heel hot thema", zegt hij tegen Voetbal International. "Daar voer ik gesprekken over met Mark (van Bommel, red.) en John (de Jong, red.). Op het moment dat je een paar Mexicaanse sterren in je selectie hebt, dan moet je daar commercieel naar handelen. ESPN biedt bijvoorbeeld de wedstrijden van PSV aan voor honderden miljoenen in Noord- en Zuid-Amerika. Iedereen kan ons volgen. En daar moeten wij zakelijk iets mee. Op structurele basis, meerjarige sponsorcontracten, maar ook in de vorm van wedstrijden spelen in die landen."

Anko van der Werff, werkzaam bij Aeromexico, ziet mogelijkheden voor PSV in Mexico. "Met een tour door Mexico kan PSV veel geld verdienen en hun commerciële netwerk enorm uitbreiden. PSV zou dan dagelijks voorpaginanieuws zijn. Chucky en Guti zijn zo populair en toch ook nog aaibaar zodat ze in alles de gunfactor hebben. Ik verwacht dat PSV snel komt en dat is hun opening tot de Latijns-Amerikaanse markt."

KNVB Bekerfinale: voorspel de winnaar en pak 100 keer je inzet!

KNVB Bekerfinale: voorspel de winnaar en pak 100 keer je inzet!

  • Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+

Reacties

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen