Conte vindt dat de goal van Sánchez niet had mogen tellen

Conte vindt dat de goal van Sánchez niet had mogen tellen

27 mei 2017 – Antonio Conte is er zaterdagavond niet in geslaagd om met Chelsea de dubbel te winnen. In de finale van de FA Cup was Arsenal met 2-1 te sterk. Volgens de manager had het eerste doelpunt van Alexis Sánchez helemaal niet mogen tellen.



Sánchez opende al na vier minuten spelen de score voor Arsenal, maar dacht eerst dat zijn doelpunt afgekeurd werd vanwege buitenspel. Na overleg besloot de arbitrage om de openingstreffer toch toe te kennen. Conte liet na afloop aan de BBC weten dat dat een foute beslissing was, maar niet omdat het buitenspel zou zijn geweest. "Het was een heel raar doelpunt. Maar hij zat met zijn handen even aan de bal. Of het buitenspel was of niet maakt dan niet meer uit", aldus de manager.

Volgens Conte begon Chelsea niet scherp genoeg aan het duel. "Arsenal startte juist heel goed. Dat verbaasde ons een beetje, de eerste 25 minuten waren van onze kant niet goed. En juist toen wij de betere waren, kreeg Victor Moses een rode kaart", zegt de trainer, die desondanks tevreden is over het seizoen. "Natuurlijk is het een teleurstelling, maar dit kan gebeuren. Met het winnen van de landstitel was het een geweldig seizoen."

gerelateerd

Reacties

Meer nieuws

  1. dinsdag 20 augustus 2019

  2. maandag 19 augustus 2019